Strona Główna
Biuletyn Informacji Publicznej

Projekt grantowy pn. „Cyberbezpieczny Samorząd” realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021–2027 (FERC) Działanie 2.2. pn. „Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa”. Jest odpowiedzią na potrzeby jednostek samorządu terytorialnego (dalej JST) wyłaniające się z „Diagnozy cyberbezpieczeństwa” przeprowadzonej w ramach projektów „Cyfrowa Gmina”, „Cyfrowy Powiat” i „Cyfrowe Województwo”, realizowanych przez CPPC we współpracy z NASK-PIB w poprzednich latach.

 

cyber-2024.jpeg

 

Celem Projektu grantowego pn. „Cyberbezpieczny Samorząd” jest zwiększenie bezpieczeństwa informacji poprzez wzmacnianie odporności jednostek samorządu terytorialnego oraz ich zdolności do skutecznego zapobiegania incydentom bezpieczeństwa teleinformatycznego, wykrywania ich i reagowania na nie. W ramach projektu zostaną wykonane następujące zadania:

Wzmocnienie potencjału organizacyjnego (obszar organizacyjny):

  • Zakup usług aktualizacji i wdrożenia SZBI
  • Zakup usług przeprowadzenia audytu zgodności KRI
  • Zakup usług doradczych

Wzmocnienie potencjału kompetencji kadr (obszar kompetencyjny):

  • Zakup usług szkolenia administratora IT
  • Zakup usług szkolenia pracowników z cyberbezpieczeństwa
  • Zakup usług szkolenia administratora IT: zarządzanie logami, moduł EDR, oprogramowanie do zarządzania bezpieczeństwem

Wzmocnienie potencjału technicznego (obszar techniczny):

  • Zakup serwera
  • Zakup UPS RACK
  • Zakup NAS
  • Zakup UPS do stacji roboczych
  • Zakup UTM
  • Zakup oprogramowania do agregowania logów
  • Rozbudowa oprogramowania antywirusowego o funkcje EDR
  • Zakup oprogramowania do zarządzania bezpieczeństwem IT – DLP, monitoring zasobów, zarządzanie dostępem

 

loga-cyber.jpeg