Projekt grantowy pn. „Cyberbezpieczny Samorząd” realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021–2027 (FERC) Działanie 2.2. pn. „Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa”. Jest odpowiedzią na potrzeby jednostek samorządu terytorialnego (dalej JST) wyłaniające się z „Diagnozy cyberbezpieczeństwa” przeprowadzonej w ramach projektów „Cyfrowa Gmina”, „Cyfrowy Powiat” i „Cyfrowe Województwo”, realizowanych przez CPPC we współpracy z NASK-PIB w poprzednich latach.
Celem Projektu grantowego pn. „Cyberbezpieczny Samorząd” jest zwiększenie bezpieczeństwa informacji poprzez wzmacnianie odporności jednostek samorządu terytorialnego oraz ich zdolności do skutecznego zapobiegania incydentom bezpieczeństwa teleinformatycznego, wykrywania ich i reagowania na nie. W ramach projektu zostaną wykonane następujące zadania:
Wzmocnienie potencjału organizacyjnego (obszar organizacyjny):
- Zakup usług aktualizacji i wdrożenia SZBI
- Zakup usług przeprowadzenia audytu zgodności KRI
- Zakup usług doradczych
Wzmocnienie potencjału kompetencji kadr (obszar kompetencyjny):
- Zakup usług szkolenia administratora IT
- Zakup usług szkolenia pracowników z cyberbezpieczeństwa
- Zakup usług szkolenia administratora IT: zarządzanie logami, moduł EDR, oprogramowanie do zarządzania bezpieczeństwem
Wzmocnienie potencjału technicznego (obszar techniczny):
- Zakup serwera
- Zakup UPS RACK
- Zakup NAS
- Zakup UPS do stacji roboczych
- Zakup UTM
- Zakup oprogramowania do agregowania logów
- Rozbudowa oprogramowania antywirusowego o funkcje EDR
- Zakup oprogramowania do zarządzania bezpieczeństwem IT – DLP, monitoring zasobów, zarządzanie dostępem